Tuesday, September 14, 2010

PILIHANRAYA ???

Pilihan raya kembali lagi,sejak pm membubar parlimen,kekecohan mula berlaku antara para pemimpin.ye la,takut xtercalon wat satu penggal lagi..diorang mula mengatur stategi untuk dipilih sekali lagi.Adakah janji2 4tahun lepas telah ditunaikan,diorang mula ragu2 bila ia disuarakan. Diorang lebih pentingkan dicalon kan atau tidak,tapi nasib rakyat yang mengharap mereka xdiendahkan...
 
Aku nie bukan orang politik sangat,xtahu selok-belok politik.aku bukan penyokong parti bn atau pas,bagi aku sama jer,diorang matlamat diorang mem'BELA' rakyat.aku xmenyokong mana2 pihak tapi yang boleh mengubah nasib rakyat kita lebih maju,itu aku sokong.MAju dihadapan bukan dari segi bangunan yang tinggi2 ,sosial yang bertambah2,rasuah,ataupon warga asing tapi segi dari budaya,adat,dan akal.
                         
Bebenarnya aku pon xtahu ape tugas YB atau wakil rakyat,sebab aku xpenah tengok YB ditempat aku.Bila start yer Pilihan Raya 'die' muncul untuk membela rakyat,bila terpilih,hilang entah kemana..lepas 4tahun,muncul balik ngan azam yang baru serta membela rakyat yang menderita...hehehehehe...lawak tol la.
DIorang kena ingat rakyat memilih kamu sebagai wakil yang mampu mengubah nasib setempat kamu,kamu diamanah kan...nie bila terpilih tempat tue..tapi tinggal dinegeri laen atau tempat laen..heran kan...
MAsa aku tgok TV3,citer BERSAMAMU,hampir menangis aku dibuatnye...kata negara yang maju bebas kemiskinan..tapi aku lihat masih ada yang betol2 sakit atau miskin,nak makan pon macam haram,masya ALLah.Mana wakil rakyat yang perihatin,mana para pemerintah...buka mata dan sedarlah,masih banyak menderita dinegara kamu sendiri...


p/s:cakap senang,wat macam haram,aku pon sama,sampah
p/s:REnung,Fikir,luahkan.
p/s:aku sampah,xtahu pasal politik,mana ade orang dengar cakap aku...

No comments:

Post a Comment