Tuesday, September 14, 2010

Ilmu dan Pengetahuan.....satu senjata



Apabila Saya mula menulis.....

Pada 10sept 2010...ketika menunaikan solat jumaat di masjid al-huda kilang lama, kulim kedah...saya tertarik dengan seorang budak kecil yang mengagih2kan buku tentang agama Islam...hati saya terpikat dengan cara dakyah yang disampaikan...sambil menghulur tangan, saya mengambil buku itu sambil membaca....

"Agama Islam adalah agama yang kian dibenci oleh orang islam...ini kerana musuh2 islam sedang mencari jalan untuk menhancurkan islam... "

saya tertarik dengan arkitel ini...saya mula berpendapat...Umat Islam sendiri yang membuatkan diri kita musuh terhadap agama laen...kita dah xbg contoh yang terbaek pada agama2 lain...kita lihat sendiri anak bangsa kita yang kian lupa...

1.budaya,
2.perfahaman,
3.adat
4.agama
5.maruah..

kadang-kala saya terfikir...macam mana kita nak mengawal dunia....sedangkan kita sendiri malas untuk menjaga diri kita, maruah, budaya dan adat kita...terfikir sejenak....patut lah....

ramai cendikiawan berbangsa Yahudi . Diorang mengusai bermacam2 bidang seperti kejuruteraan, saintis, muzik dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan di mana hampir 70% perniagaan di dunia ni dikuasai oleh bangsa Yahudi dari kosmetik, pemakanan, pakaian, perhotelan, persenjataan, perfileman dan sebagainya semuanya dikuasai oleh mereka. Ini bermakna diorang menguasai ekonomi dunia.

kita xperlu angkat senjata untuk menentang musuh...kita hanya perlukan akal fikiran...kekuatan itu hanya nafsu semata-mata....xyah la poyo...benci yahudi, benci agama laen, sedang kan diri sendiri xbetul...pernah korang fikir???

aku bukan nye pandai tulis artikel2 nieh...aku tiba2 rasa nak luahkan pendapat aku...aku mintak maaflah pada sesiapa yang rasa meluap2 nak berjuangkan agama islam....bagi aku....kita silap...dengan hanya menonton video pasal islam, membaca buku pasal kezaliman, kutuk sana kutuk sini, sembang kedai kopi, juah sana juah sini.....nak bunuh yahudi sana sini...xpayah lah..korang simpan jer niat tuh...

bagi aku...untuk mengawal dunia sekarang nie...cukup mudah....belajar mendapatkan ilmu...bila kita ada ilmu...kita mampu jadi ape2 sahaja...cakap....jadi PM pon bole....cuba korang belajar....sambung belajar mana2....dapatkan PHD ke doctor ke...pastuh...fikir macam mana nak pertingkatkan islam dimata dunia...nie baru betol...nieh belajar pon malas...nak angkat senjata....sorry....nak tembak owng pon pakai otak la beb....

dunia sekarang korang tgok.....salah seorang Bangsa Yahudi adalah orang terpandai dalam dunia iaituh Dr Grigory Perelman ..die seorang yg gemuk, hodoh dan macam2 lg lorh....aku pon heran..die xperlu pon g gym ari2...kuatkan badan dan tonton video pasal islam....yang aku tawu...die belajar dan mendapatkan ilmu...sekarang...dengan otak die...die mampu hapuskan agama islam dengan senangnya....

aku tertarik dengan arkitel Indonesia pasal Dr Grigory...

Namun apapun penilaian orang padanya, Perelman adalah orang yang memiliki prinsip. Ia menyadari bahwa harta kekayaan adalah kesia-siaan dan ia tidak mau terikat dengannya. Hadiah uang yang ditawarkan sangat besar dan menggiurkan, namun itu tidak menggoyahkan Perelman.

Jika kita bercermin dari kisah Perelman, apakah kita bisa mengatakan hal yang sama pada harta kekayaan? Alkitab mengungkapkan cinta uang adalah akar dari segala kejahatan. Memiliki harta berlimpah bukanlah suatu dosa, namun apabila kita mencintainya lebih dari mencintai Sang Pemberi berkat, inilah yang berbahaya.

lihat dan renungkan...aku bukan lah seorang umat Islam yang baek dan pandai...aku harap....satu hari naty...ble seseorang yang baca arkitel aku nieh....akan jadi orang terpandai dalam dunia..insyallah....sekurang2nya aku berdakwah jugak...

salam....selamat hari raya 
aku harap ampun....jika ade salah silap..
saya tawu saya nakal...
tapi saya bek hati....
mintak maaf

from 
muhd fadly ishak....

tulus ikhlas dari saya....




No comments:

Post a Comment