Wednesday, September 15, 2010

apa nak jadi ngan aku.....

baru-baru nieh, aku lepak ngan kawan-kawan lama aku....sembang macam biasa, dah lama xjumpa...biasalah, tanya sorang, kerja ape??wat ape???anak berapa???kawen dah ke??? soklan nie paling menakutkan aku.....yerlah aku rasa, umo macam aku nieh...sepatutnya dah berkerjaya dan mampu untuk menyara anak bini....hmmm.....

melihat kawan-kawan ku yang berjaya sedikit sebanyak membuatkan aku cemburu sangat2.....melihat kereta besar, ade anak, bawak bini hulu hilir beraya, paling koman pon, bawak awek masing-masing....aku cuba membandingkan mereka dengan aku xseberapa nieh....aku still belajar,xde duit, xtaw hala tuju...pernah aku cuba berhenti belajar dan ingin berkerja seperti mereka.....aku tujukan soklan nieh kat kawan aku

aku :" ang habaq aku, tempat kerja ang nak pakai orang ka???

kawan " ada nak pakai owng, kerja masyuk wei....bole sampai beribu2...."

aku tergamam dan berfikir sejenak....aku rasa aku dah xlarat nak belajar...aku nak jer,,,kerja...pastuh kawen walaupon aku xde calon lagi....yerlah...owng macam aku nieh...sape nak...dah la xhensem...mengada2 lak tuh....aku rasa tibe2 tersentuh....rasa nak kerja lah....tp study tinggal lagi setahun lebey....adeh2....aku mula wiso...umo dah lanjut...hmmm.....

member2 sama umo, semua dah nak kawen, sekurang2 nya ade kerjaya....agak2 nya aku boleh ke sehebat diorang....aku fikir lagi......

aku dah mula putus asa untuk belajar.......sampai bila aku boleh jadi macam nieh.....boleh berjaya ke aku dalam dunia hiburan.....


yang penting....GAMBLE

No comments:

Post a Comment